S bláznivým roadsterom, ako je koncept 607 Feline, sa dalo prejsť všetkým
Čo to je?
Toto je koncept Peugeot 607 Feline, príjemné prekvapenie, ktoré čaká na účastníkov autosalónu v Ženeve v roku 2000.
Prečo sa na mňa škerí?
Možno sa len teší, že ťa vidí. Takto vlastne vyzerali Peugeoty pred 20 rokmi, bezduché mrznúce mriežky, ktoré vydláždili cestu ľuďom ako BMW až na 11, orámované reflektormi ginormo, ktoré vyzerali, akoby mali byť schopné vyzvať slnko na svetelný súboj.
Aký zmysel mal koncept 607 Feline?
Veľmi dobrá otázka. Na rozdiel od väčšiny konceptov, ktoré sa odhalia pred skutočným uvedením automobilu na trh, aby vás potešili exotickým atraktívnym autom, ktoré sa vo výrobnej praxi nikdy nestane štýlovým, koncept 607 Feline bol uvedený na trh po uvedení modelu 607 na trh. Možno konštruktéri meškali kvôli miléniovej chybe alebo tak niečo a rozhodli sa napriek tomu predstaviť toto auto.
Čo bolo pod kapotou?
Koncept 607 Feline dostal motor ES francúzskej firmy, benzín V6 s objemom 2 946 cm3, ktorý bol pôvodne vyvinutý spolu s Renaultom a ktorý bol od spoločnosti Porsche v roku 2000 upravený na výkon 204 k. Pekné. V tejto inštalácii bol namontovaný pozdĺžne za päťstupňovou manuálnou prevodovkou, aby získal extrémny vzhľad v každej zákrute, ktorý dodáva automobilu jeho pôsobivo športový vzhľad. Možno to dokonca vyzerá trochu ako mačka. Vlastne nie.
Aké to bolo vo vnútri?
Interiér konceptu 607 Feline bol nemilosrdne červený, zdobený kožou, na dnešné pomery lákavo minimalistický. Na to, aby sme sa zbavili widgetov a gombíkov, nebola potrebná ani veľká obrazovka. Bezrámové čelné sklo by bolo pre sériový automobil inžinierskou nočnou morou, muselo však zaručiť nádherný panoramatický výhľad zo sedadla vodiča.
Ale počkaj, ako si sa mal dostať dovnútra?
Koncept 607 Feline nemal žiadne tradičné dvere – potešenie pre inžinierov, ktorí by sa veselo zaobišli bez takých ľahkovážností, aby maximalizovali tuhosť podvozku. To samozrejme predstavuje problém s celou vecou „nastupovania a vystupovania“, čo je problém vyriešený tým, že karoséria zmizla po stranách kabíny, čelné sklo sa pohlo 50 cm dopredu po kapote a zadné okno sa posúvalo 12,5 cm dozadu, vďaka čomu kabína vyzerá ako zo série Batman zo 60. rokov.
Nejaké ďalšie zaujímavé detaily?
Pripútajte sa, fanúšikovia faktov. Najlepšie na koncepte 607 Feline bolo, že štruktúra karosérie bola vyrobená z jedného kusu uhlíkových vlákien. Dvojité odpruženie A-vzpery vpredu a pružný priečny nosník vzadu mali zdôrazniť jazdné vlastnosti vozidla – motor a zadná náprava boli tiež priskrutkované priamo k vane. Karoséria a brzdy boli tiež vyrobené z uhlíka, takže je dosť pravdepodobné, že koncept 607 Feline bol výsledkom čudnej stávky, ktorá sledovala, koľko rôznych druhov uhlíkových vlákien sa na jedno auto zmestí. Tieto gigantické svetlomety boli smerové a káble z optických vlákien rozsvietili pohyblivé hranoly, keď vodič otočil volantom. Pedále a volant boli pre vodiča nastaviteľné a dokonca boli k dispozícii odkladacie priestory pre vodiča na odloženie si topánok, aby sa nezašpinili koberčeky.
Prečo sa 607 Feline nedostala do výroby?
Francúzske automobilky už dlho zotrvávajú so svojimi drahými obrími limuzínami a podivnými športovými vozidlami, ale zdá sa, že ich nikdy nikto nekúpi. Najbližšie ste sa k dvojmiestnemu konceptu 607 mohli dostať cez RCZ, menší, menej ambiciózny, ale skutočne celkom zábavný roadster, ktorý sa predával v rokoch 2009 až 2015 (a o nič menej, než Coupe roka Top Gear v roku 2010). Väčší, športovejší Peugeot? Zdá sa, že bol veľký tlstý nemilosrdný. Škoda – koncepty spoločnosti sľubujú zábavu takmer super-automobilov už takmer 50 rokov bez toho, aby ich niekedy dodávali. Koncepcia 607 Feline, ktorá by bola vykonaná správne, by bola bublinou podpory, na ktorú by sme všetci mohli v týchto nepríjemných časoch lpieť.
Zdroj: TopGear