Maria | May 28, 2021

Recenzia 2021 Toyota Corolla hybrid: Recept z Priusu, mínus škaredosť

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Spotreba paliva Toyoty Prius urobí na mnohých kupujúcich dojem, ale žiadne šetrné usrkávanie paliva by nás nikdy nepresvedčilo, aby sme si kúpili také zvláštne vyzerajúce vozidlo, ale Toyota Corolla Hybrid 2021 je však úplne iná záležitosť. Corolla dostala svoje hybridné hnacie ústrojenstvo minulý rok a do roku 2021 sa prenáša s miernymi zmenami, pričom si zachováva…
https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Spotreba paliva Toyoty Prius urobí na mnohých kupujúcich dojem, ale žiadne šetrné usrkávanie paliva by nás nikdy nepresvedčilo, aby sme si kúpili také zvláštne vyzerajúce vozidlo, ale Toyota Corolla Hybrid 2021 je však úplne iná záležitosť. Corolla dostala svoje hybridné hnacie ústrojenstvo minulý rok a do roku 2021 sa prenáša s miernymi zmenami, pričom si zachováva vynikajúcu kombináciu štýlu a efektívnosti. S modelom Corolla Hybrid si môžete vychutnať rovnaký hviezdny dojazd a nižšiu spotrebu paliva ako v modeli Prius , bez toho, aby ste pri pohľade na neho museli zvracať. Na titulnej strane časopisov určite neuvidíte obrázky modelu Corolla Hybrid, ale kompaktný sedan Toyoty v žiadnom prípade nie je škaredý.

Corolla Hybrid, poháňaná štvorvalcovým motorom s objemom 1,8 litra a dvoma elektromotormi, produkuje výkon 121 koní a krútiaci moment 140 Nm, čo je rovnaké množstvo ako v prípade modelu Prius. Nie je to rýchle, ale údaje o spotrebe paliva siahajú až na úroveň 5,6 l. Výbava Toyota Safety Sense 2.0 obsahuje množstvo štandardných bezpečnostných prvkov, aj keď je Corolla Hybrid dodávaná iba v jednom nízkoúrovňovom obložení interiéru. Vďaka konkurencii ako Honda Insight a Hyundai Ioniq sú hviezdna spotreba a úžasné hodnoty Corolly Hybrid veľmi presvedčivými argumentmi.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Prečítajte si v tejto recenzii:

  • Dizajn exteriéru 8/ 10
  • Výkon 6/ 10
  • Úspora paliva 10/ 10
  • Interiér a úložný priestor 8/ 10
  • Infotainment a funkcie 8/ 10
  • Spoľahlivosť 10/ 10
  • Bezpečnosť 10/ 10
  • Hodnota za peniaze 10/ 10

CELKOVÉ SKÓRE 8.8

2021 Toyota Corolla Hybrid Zmeny: Aký je rozdiel oproti roku modelovému roku 2020 Corolly Hybrid?

Toyota Corolla získala svoje prvé hybridné pohonné ústrojenstvo minulý rok a odvtedy sa stala jedným z najefektívnejších a najúspornejších automobilov vo svojej triede v USA. Hybridná Corolla, rovnako ako zvyšok radu Corolla, ťaží z niekoľkých nových prírastkov pre rok 2021: všetky modely získavajú možnosti Android Auto a SiriusXM s trojmesačnou skúšobnou verziou pre všetky prístupy. Bezpečnosť bola tiež vylepšená zadnými bočnými airbagmi. U vozidiel Hybrid LE je teraz varovanie pred križovaním zozadu s monitorom mŕtveho uhla za príplatok. Všetky modely získavajú funkciu automatického vypínania motora.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Klady a zápory

  • Pohodlná jazda
  • Nikdy sme nevideli takú dobrú spotrebu
  • Pevné a kvalitné vyhotovenie
  • Veľa štandardných asistenčných funkcií pre vodiča
  • Atraktívny styling
  • Nie je rýchla
  • Nie je práve vzrušujúca pri šoférovaní
  • Kabína je tesná
  • Kufor nie je nijako okázalý
  • K dispozícii je iba jedna úroveň výbavy

2021 Toyota Corolla Hybrid Exteriér

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Na rozdiel od dizajnu exteriéru novej Apex Edition na nehybridných modeloch vyzerá model 2021 Corolla Hybrid ako niečo, čo by ste zaparkovali na letisku a už na neho nikdy nepomysleli. Aj na fotografiách vyzerá základne. Ale tak celkovo je to po všetkých stránkach relatívne dobre urobené. Všetky vozidlá sú vybavené vysokokvalitnými LED svetlometmi, farebne označenými kľučkami dverí, malými 15-palcovými zliatinovými diskami kolies, čiernou prednou maskou chladiča so športovou sieťovanou vložkou a vyhrievanými elektricky ovládanými vonkajšími spätnými zrkadlami.

Rozmery

Corolla je kompaktný sedan, ktorý meria podobne ako Honda Insight . Celková výška novej Corolla Hybrid je 143,5 cm, zatiaľ čo rozmery na dĺžku a šírku sú 463 cm, respektíve 178 cm. Hybridná Corolla sa valí na 270-centimetrovom rázvore a má svetlú výšku 13,4 cm. Pri pohotovostnej hmotnosti 1 300 kg je hybrid ľahší ako model s iba spaľovacím motorom, ktorého základná váha je o 48 kg viac.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review
  • Dĺžka 463 cm
  • Rázvor náprav 270 cm
  • Výška 143,5 cm
  • Max. Šírka 178 cm
  • Šírka predku 153,1 cm
  • Šírka zadku 153,4 cm

Motor a prevodovka

Toyota sa rozhodla pre čo najefektívnejšie nastavenie, takže môžete zabudnúť na pôsobivú najvyššiu rýchlosť a akceleráciu 0-100 km/h. Toyota Corolla Hybrid 2021 je poháňaná jednoduchým 1,8-litrovým atmosférickým štvorvalcovým motorom a dvoma elektromotormi pripojenými k 1,3 kWh batérii. Toto hnacie ústrojenstvo produkuje miernych 121 koní a krútiaci moment 140 Nm, rovnako ako v prípade modelu Prius. Sila sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom hybridného pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive, ktorý funguje ako plynulá prevodovka. Bohužiaľ, tento pohonný agregát sa výrazne opiera o efektívnosť. Aj pri plnom plyne trvá Corolle Hybrid viac ako 10 sekúnd, kým dosiahne rýchlosť 100 km/h a na diaľnici si predbiehanie vyžaduje starostlivé plánovanie. Toyota obsahuje režim EV, ktorý poháňa vozidlo iba na elektrinu, ale s tak malou batériou je tento režim vhodný maximálne na parkovanie a pomalú jazdu v premávke, v ktorej sa minie zvyčajne najviac paliva.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Motor

1,8-litrový hybrid Inline-4

Prevodovka

Plynulá automatická prevodovka (CVT)

Hnacie ústrojenstvo

FWD – predný náhon

Jazda a dojmy zo šoférovania

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

V našej recenzii modelu Corolla Hybrid z roku 2020 sme uviedli, že jazdí skôr s pohodlím než s dynamikou, čo je úplne pochopiteľné, keď sa pozriete na balík ako celok. Samotná skutočnosť, že tento automobil jazdí na 15-palcových kolesách, by vám mala poskytnúť predstavu o tom, čo môžete očakávať. Corolla Hybrid pri jazde po meste miluje nasávanie nerovností v pomalej rýchlosti a kabína je nádherne izolovaná od okolitého sveta, čo ešte zvyšuje zážitok z jazdy. To isté možno povedať o zážitku z jazdy na diaľnici; je prekvapivo rafinovaný pre auto v tejto cenovej kategórii. Netlačte to však príliš silno; tieto malé kolesá ponúkajú priľnavosť hokejového puku a pri prepínaní medzi trecím a rekuperačným brzdením môžu byť brzdy nepríjemné.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Zatiaľ čo Corolla Hybrid nedokáže uspokojiť úroveň radosti, ktorú získate zo štandardnej Corolly alebo Corolly Apex, výrazne predbieha Toyotu Prius, ktorá sa správa ako úplný bordel. Ak presadáte z Priusu, budete sa v Corolle Hybrid cítiť ako v rozprávke. S novou sadou kolies a pneumatík predpokladáme, že Corolla Hybrid by vám mohla takmer vyčariť úsmev na tvári. Riadenie je prekvapivo presné a odpruženie nie je také jemné aby to spôsobilo, že sa auto príliš nakláňa. V prípade vozidla, ktoré bolo navrhnuté čisto na zníženie spotreby paliva, vás toto nedesí pri každej jazde.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Spotreba paliva pri 2021 Toyota Corolla Hybrid

Zmyslom modelu Corolla Hybrid je dosiahnuť najlepšiu možnú spotrebu na úkor výkonu. Tento nedostatok však prijmete hneď, ako sa začnete pozerať na údaje o spotrebe paliva; bez problémov sa drží tých najlepších z nich. EPA uvádza, že Corolla dosiahne najlepšie hodnoty v podobe 5,3/5,4/5,4 litrov na 100 kilometrov na mestských/diaľničných/kombinovaných cykloch. Nielenže sme tieto čísla ľahko prekročili s priemerom 5,1 litra na 100 km počas nášho týždenného testovania, ale tiež sme zaregistrovali spotrebu vo výške 4,7 litra na 100 km pri extrémne úspornej dlhej jazde na diaľnici. Skombinujte to s palivovou nádržou o objeme 43 litra a pozeráte sa na maximálny dojazd necelých 1 000 kilometrov. Na druhej strane bude mať Prius spotrebu 5,2/5,6/5,4 litra na 100 km, čo vyvoláva otázku, prečo sa Toyota stále zapodieva dvomi modelmi, pričom sa už nemusíte pozerať na niečo odporné, aby ste dosiahli vynikajúcu spotrebu.

Objem palivovej nádrže: 43 litrov

Priemerná spotreba: Mesto/diaľnica: 5,3/5,4 litra na 100 km

Sedenie a priestor v interiéri

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Interiér modelu Corolla Hybrid 2021 je dostatočne priestranný, aby sa v ňom relatívne pohodlne usadilo päť dospelých osôb, zatiaľ čo majú cestujúci vpredu väčší priestor. Šikmá línia strechy ovplyvňuje priestor na hlavu pre zadných cestujúcich a pasažier s výškou viac ako 180 cm sa bude cítiť mierne stiesnene. Svetlá výška je 97,2 cm vpredu a 94,2 cm vzadu. Priestor pre ramená je 137 cm vpredu a 131,3 cm vzadu. Cestujúci vpredu si užijú 106,6 cm priestoru pre nohy, ale tí vzadu majú iba 88,4 cm, čo je menej, než čo ponúkajú konkurenti ako Honda Insight.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Počet miest na sedenie 5-miestne

Priestor pre hlavu vpredu 97,2 cm

Priestor pre hlavu vzadu 94,2 cm

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Batožinový priestor 2021 Toyota Corolla Hybrid

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Hlavným zameraním modelu Corolla Hybrid môže byť palivová úspornosť, ale stále ide o praktický sedan, a preto musí ponúknuť dostatočne veľký kufor a batožinový priestor, aby uspokojila kupujúceho. Priestor, ktorý dostanete v modeli 2021 Hybrid, nie je najlepší vo svojej triede, ale 371 litrov stačí na solídnu cestu do obchodu s potravinami alebo do školy. Pre zväčšenie priestoru ponúka Toyota sklopné zadné sedadlá v pomere 60/40. Na porovnanie, Honda Insight ponúka 428 litrov a plug-in hybrid Prius Prime poskytuje ešte lepších 561 litrov, čo by už mohlo niektorých kupcov ovplyvniť.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Pokiaľ ide o vnútorné úložné priestory, Corolla ponúka odkladací priestor v stredovej konzole a malý odkladací kútik pred pákou. Zahrnuté sú tiež vrecká predných a zadných dverí, ako aj schránka na rukavice a dva držiaky na nápoje v zadnej sklopnej lakťovej opierke.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

2021 Toyota Corolla Hybrid Infotainment a funkcie

Vlastnosti

Model Hybrid je založený na benzínovom variante LE, takže verzie vyzerajú viac-menej rovnako, čo znamená, že získate základ a nič viac. Táto konfigurácia obsahuje vonkajšie prvky, ako napríklad LED svetlomety. Čo sa týka interiéru, LE Hybrid má jednozónovú automatickú klimatizáciu, automatické vypínanie motora, integrovanú zadnú kameru a sedadlo vodiča nastaviteľné v 6 rôznych smeroch potiahnuté prémiovou látkou. Získate tiež inteligentný systém kľúčov s gombíkom na naštartovanie. Súprava Toyota Safety Sense 2.0 je štandardom a obsahuje asistenčné funkcie pre vodiča, ako je predkolízny systém s detekciou chodcov a dennou detekciou cyklistov, výstraha pred vybočením z jazdného pruhu s asistenciou riadenia, asistent čítania dopravných značiek a detekcia okrajov vozovky s varovaním pred vybočením.

Infotainment

Osempalcový dotykový displej Corolla Hybrid je umiestnený vysoko na palubnej doske, čo umožňuje ľahké čítanie a interakciu s ním. Vďaka relatívne intuitívnemu operačnému systému a jasnej grafike by začínajúci používatelia nemali mať problém oboznámiť sa s jeho používaním. Informačno-zábavný systém modelu Hybrid LE obsahuje základné prvky, ako je integrácia Apple CarPlay, Android Auto a Amazon Alexa, dva porty USB, možnosti hands-free telefónu, streamovanie Bluetooth a SiriusXM s trojmesačnou skúšobnou dobou. Získate tiež Toyota Safety Connect s jednoročnou skúšobnou verziou a Wi-Fi pripojenie až s 2 GB na trojmesačnú skúšobnú dobu. Audiosystém obsahuje šesť reproduktorov, ktoré poskytujú prijateľný výkon, nestačí však na systém JBL za príplatok, ktorý sa nachádza v špecifických nehybridných modeloch.

2021 Toyota Corolla Hybrid problémy a spoľahlivosť

Corolla Hybrid je jedným z najspoľahlivejších automobilov v USA s hodnotením spoľahlivosti 82 zo 100 od spoločnosti JD Power. A aj keď v čase písania tohto článku neboli zverejnené žiadne zvolávacie akcie, pre modely 2020 sa zverejnili dve zvolávacie akcie z dôvodu možnej straty kontroly stability a brzdovej asistencie a zadných bezpečnostných pásov, ktorá sa nemuseli pripútať podľa plánu.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Toyota pokryje hybrid s trojročnou/58 000 kilometrovou základnou zárukou a osemročnou/160 000 kilometrovou zárukou na elektrické a hybridné komponenty. Zahŕňa päťročnú záruku na koróziu a päťročnú záruku/96 000 kilometrovú záruku na hnacie ústrojenstvo. Dostanete dva roky asistenčnej služby a dvojročný/40 000 kilometrovú záruku na plán opráv. Záruka na hybridnú batériu sa vzťahuje na desať rokov alebo 240 000 kilometrov.

Záruka

  • Základná: 3 roky/58 000 kilometrov
  • Hnacie ústrojenstvo: 5 rokov/96 000 kilometrov
  • Korózia: 5 rokov/Neobmedzené kilometre
  • Hybridné / elektrické komponenty: 8 rokov/160 000 kilometrov
  • Cestná pomoc: 2 roky/Neobmedzené kilometre
  • Údržba: 2 roky/40 000 kilometrov

Bezpečnosť 2021 Toyoty Corolla Hybrid

Bezpečnosť je kľúčovou pre rodinné sedany, ako je Toyota Corolla, a dobrou správou je, že táto platforma je bezpečná. Model 2021 prešiel čiastočnou skúškou vykonanou organizáciou NHTSA, ktorá ukazuje, že strana predného vodiča a strana spolujazdca ponúkajú solídnu ochranu a skóre ochrany pri prevrátení je tiež dobré. Model 2020 zaznamenal plných päť z piatich hviezdičiek. Corolla má desať airbagov vrátane kolenného airbagu vodiča a bočných airbagov na zadných sedadlách a sadu Toyota Safety Sense 2.0, ktorá obsahuje dynamický tempomat, varovanie pred kolíziou spredu, detekciu chodcov a rozpoznávanie dopravných značiek. Medzi voliteľnú bezpečnostnú výbavu patrí monitorovanie mŕtveho uhla s upozornením na križovanie vzadu za 400 eur.

Verdikt: Je 2021 Toyota Corolla Hybrid dobrým autom?

Po týždni strávenom v Corolle Hybrid sme presvedčení, že by mohla byť pokojne najlepším autom, aké Toyota v súčasnosti vyrába. To čo tu máme je Toyota Prius, ktorá už nenesie stigmu svojho odporného štýlu. Možno nebude kráľovnou krásy, ale Corolla Hybrid vyzerá ako niečo, čo by mohlo fungovať bez toho, aby to upozorňovalo na svoju biednu povahu.

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

V spojení s vynikajúcim hybridným ústrojenstvom Toyota si myslíme, že Corolla Hybrid je pre Toyotu dokonalou zámienkou na to, aby Prius definitívne vyradila zo svojej ponuky. Radi by sme videli vyššie úrovne výbavy nad modelom LE, ale za atraktívnu základnú cenu 19 200 eur je Corolla Hybrid výhodnou kúpou pre kupujúcich, ktorí sa chcú dostať z bodu A do bodu B s použitím najmenšieho množstva paliva. Honda Insight ponúka viac funkcií a luxusu na úkor spotreby paliva a Hyundai Ioniq trpí rovnako zvláštnym štýlom ako Prius. Takže ak chcete šetriča paliva, ktorý je cenovo dostupný a plný bezpečnostných technológií, je Corolla Hybrid špičkovou voľbou.

Aká je cena modelu Toyota Corolla Hybrid 2021?

https://carbuzz.com/cars/toyota/corolla-hybrid#review

Nájdenie modelu 2021 Corolla Hybrid na predaj nebude žiadnym problémom, pretože sa ukazuje, že tieto automobily sú veľmi populárne medzi mladými rodinami a staršími generáciami, ktoré oceňujú jeho nízke náklady, efektívnosť a pohodlie. S maximálnou povolenou cenou iba 19 200 eur bez dane, registrácie a cieľovým poplatkom vo výške 780 eur sa cena Corolla Hybrid umiestňuje priamo vedľa konkurencie, ako sú Honda Insight v hodnote 18 800 eur a Hyundai Ioniq Hybrid v hodnote 19 000 eur.

Aký hybridný model Toyota Corolla 2021 by som si mal kúpiť?

Corolla Hybrid 2021 je k dispozícii výhradne v prevedení LE, takže v tejto veci nemáte na výber. To, čo dostanete, je však dobre vybavené auto strednej triedy, ktoré ponúka vynikajúcu úroveň techniky a bezpečnosti. Celkovo vám Toyota toho nedá veľa po stránke balíkov výbavy, ale za príplatok 410 eur je tu možnosť ju vybaviť monitorovaním mŕtveho uhla spolu s výstrahou križovania cez zadnú časť vozidla. Za tak malú cenu by sme do toho šli. Všetko ostatné je štandardné. Exteriér modelu LE Hybrid má 15-palcové disky z ľahkej zliatiny, zatiaľ čo v interiéri sa nachádzajú ručne nastaviteľné predné sedadlá, štartovanie pomocou tlačidla a jednozónová klimatizácia. Informačno-zábavný systém pozostáva z osempalcového dotykového displeja s funkciami Apple CarPlay a Android Auto a zvukového systému so šiestimi reproduktormi. Balík Toyota Safety Sense dodáva výstrahu pred kolíziou s výstrahou pre chodcov, asistenta pozornosti, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a asistent dopravných značiek. Prihodili by sme peknú sadu zliatinových diskov, ale to by malou mierou poškodilo hviezdne čísla spotreby paliva.

2021 Toyota Corolla Hybrid vs Honda Insight

Ekologický sedan je z roka na rok lacnejší a štýlovejší. Jedným z takých modelov, ktoré dokazujú, ako ďaleko sme sa dostali v boji proti nudným hybridom, je Honda Insight. Insight je založená na ctihodnej Honde Civic a dočkala sa pridania mnohých nových štandardných funkcií pre rok 2021. O pohon sa stará 1,5-litrový benzínový motor a elektrický hybridný systém. Celkový výkon je 151 koní a 267 Nm, čo je podstatne viac ako v prípade Toyoty Corolla. Vďaka tomu je Insight lepším autom, s ktorým sa dá každodenne jazdiť a žiť, a najlepšie je, že napriek tejto energetickej výhode bude Insight stále poskytovať 5,1/5,8/5,4 litra na 100 km pri jazdách v meste/diaľnici/kombinovane. Insight je oveľa zábavnejšie auto, interiér je dobre vybavený a v ponuke je viac možností ako pri Toyote. Vnútorný priestor a kufor sú tiež priestrannejšie a model Insight získal od organizácie IIHS ocenenie Top Safety Pick +, čo z neho robí aj bezpečnejšie auto. Išli by sme do lepšie vyzerajúcej Hondy, napriek výhodám Corolly.

2021 Toyota Corolla Hybrid vs Toyota Prius

Toyota Prius existuje od roku 1997 a stále je jedným z najškaredších automobilov vo flotile Toyota, hoci je jedným z najhospodárnejších automobilov na ceste – vďaka tomuto sa najviac predáva. Skutočnosť, že konkurencia a samotná Toyota ponúka viac hybridných modelov spochybňuje budúcnosť modelu Prius, zatiaľ je však stále vynikajúcim ekologickým bojovníkom. Pohon oboch modelov zaisťuje 1,8-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 96 koní a krútiacim momentom 142 Nm. Túto silu dopĺňa elektrický motor pre kombinovaný výkon 121 koní. Výkon sa posiela na predné kolesá alebo na všetky štyri kolesá prostredníctvom prevodovky CVT. Skutočnosť, že Prius je ponúkaný aj v rámci AWD, je hlavnou výhodou oproti Corolle. Spotreba paliva je úžasná mestský/diaľničný/kombinovaný cyklus na úrovni 4,9/5,3/5 litrov na 100 km kombinovaná s výbavou L Eco, ktorá prekonáva Corollu spravodlivým rozdielom, aj keď varianty AWD nedopadli celkom dobre. Po stránke interiéru má Prius modernejší dizajn, ktorý uprednostňujeme, a jeho vlastnosti sú porovnateľné s Corollou. Maximálna kapacita batožiny je 776 litrov za zadnými sedadlami, čo prekonáva Corrolu s jej 371 litrami. Obidve sú z hľadiska dynamiky pokojné. Vybrali by sme si toho škaredého, ale schopného Priusa.

Zdroj: carbuzz.com

advertisement