Maria | October 21, 2021

Toto je minibus taxi inšpirovaný Lamborghini s výkonom 600 koní
a motorm V12

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Toto je príbeh skromného projektu, ktorý sa zvrhol v šialenstvo. Drahé šialenstvo Toyota Quantum (HiAce pre všetkých ostatných po celom svete) je základnou súčasťoujuhoafrického automobilového priemyslu. Hlavne preto, že je to taxík pre celý národ. Ale vy –alebo hociktorý Juhoafričan – ešte nikdy nevidel takú divokú, ako je táto. Ponúkame vám žiarivo oranžové Quantum inšpirované…

Toto je príbeh skromného projektu, ktorý sa zvrhol v šialenstvo. Drahé šialenstvo

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Toyota Quantum (HiAce pre všetkých ostatných po celom svete) je základnou súčasťou
juhoafrického automobilového priemyslu. Hlavne preto, že je to taxík pre celý národ. Ale vy –
alebo hociktorý Juhoafričan – ešte nikdy nevidel takú divokú, ako je táto.

Ponúkame vám žiarivo oranžové Quantum inšpirované Lamborghini s výkonom 600 k s dvojitým turbo
motorom V12 namontovaným v jeho bruchu! No, väčšina z toho…

Tam kde Briti majú čierny Hackney Carriage, USA majú žltý Crown Vics a Maroko má
starnúce Mercedesy, Južná Afrika má panelovú dodávku s vysokými bokmi.

Majú takmer vždy nadmernú kapacitu a jazdia bez ohľadu na dopravné predpisy, kým sa im nezoderú
pneumatiky.

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Úprimne povedané, ak chcete stratiť čas skrývaním sa v strachu a úžasu, choďte na YouTube
‘South African Taxi Compilations’ hneď teraz.

A to sa stane, keď sa jeden šialený nadšenec rozhodne geneticky upraviť Quantum s duchom a DNA talianskeho superšportu.

Muž za týmto projektom – James Redelinghuys – sa toho nebojí. Každých pár rokov sa
zaväzuje k stavbe, ktorá posúva hranice.

V minulosti vyladil ItalJet Dragster tak, aby bol jedným z najrýchlejších skútrov na svete a poslal inteligentný roadster do vonkajšej atmosféry tuningovania motora.

Potrebuje však spôsob, ako propagovať svoju firmu na prenájom taxíkov a mikrobusov, a preto sa rozhodol urobiť ten najšialenejší minivan, aký Afrika kedy videla.

Avšak možno si odkrojil väčší kúsok koláča, než dokáže zjesť.

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Projekty, ktoré sa vymknú spod kontroly nie sú ničím novým – Kevin McCloud si na tm
predsa postavil kariéru.

To však neznamená, že sú ako príbeh menej pútavé. Majú všetky šťavnaté komponenty, ktoré vás budú zaujímať, pretože ambície a prehnané sebavedomie bojujú s nepredvídanými problémami a finančnou záťažou.

Vždy sú to ťahanice, kde sa problémy riešia väčšími peniazmi, potom ďalšími peniazmi, potom väčšími peniazmi, až kým nedosiahnu triumf a nebudú mať to, o čo sa snažili… aj keď to znamená, že budú chudobní, rozvedení a budú jesť wifonky na večeru, až kým nezomrú.

„Myslel som si, že to bude jednoduché,“ priznáva James. „Bohužiaľ sa zdá, že som sa
rozhodol prevziať jeden z najťažších projektov, aké existujú.“

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Plán bol jednoduchý: urobiť poriadneho Quantuma.

S využitím mechanických znalostí svojho brata a opravovne Porsche, kúpil v marci 2017 štandardný 2,7-litrový Quantum s výkonom 158 koní.

Keďže ide o rovnaký motor, aký je v neporaziteľnom Hiluxe od Toyoty, tieto veci boli vytuningované už miliónkrát, takže plánom bolo nasadiť naň masívne turbo, zvýšiť výkon a to je všetko. Potom však James zbadal na internete bodykit.


„V Japonsku existuje spoločnosť s názvom SAD,“ hovorí James.

„Vyrábajú tieto úžasné bodykity v štýle Lamborghini Aventador pre HiAce.

Hneď ako som to zbadal som vedel, že jeden musím mať

“ Toto, spolu s Jamesovou posadnutosťou detailmi je miesto, kde sa veci
začali zamotávať.

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Potom, čo si najal miestneho japonského prekladateľa na preklad e-mailov medzi Kapským
Mestom a Tokiom, keď dorazili nenalakované časti bodykitu v hodnote 5 000 libier James
zistil, že štandardný motor a jednoduchosť projektu nestačia.

Preto si pomyslel, že 2JZ je odpoveď: ľahko dostupný, ľahko tunovateľný – jednoduché víťazstvo. Ale potom uprostred noci dostal iný nápad.

„Zobudil som sa o štvrtej ráno a pomyslel som si, že 2JZ nestačí. Potrebujem mať
V12.

Namontované uprostred. Ako Lamborghini!“

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

A tak si kúpil 5,0-litrový V12 z Toyoty Century, ktorý sa náhodou dostal do Afriky. Potom si
pomyslel, že do toho dostane turbo. Ale to nestačilo.

Preto sa rozhodol pre dvojité turbo.

Vidíte, James nerobí veci len tak polovične.

A podivne prirovnáva svoju filozofiu tunovania k tekutej večeri.

„Ak robíte polievku – musí mať veľa ingrediencií. Nemôžete mať príliš veľa jednej veci,
všetko musí byť vyrovnané, aby sa to jednoducho vznášalo nad vašim tanierom a bolo to
neutrálne.

Rovnako je to aj s autami.

Nechcete niečo, čo priťahuje príliš veľkú pozornosť len kvôli jednej veci.“

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Akokoľvek poetické sa to môže javiť, je to šialenstvo. Pretože James môže mať všetko v
rovnakých častiach, ale každá časť sa robí v extrémnom meradle.


Vtedy sa objavili problémy.

Do priestoru v strede minibusu kde by bežne vošli pasažieri alebo palety s tovarom, si mysleli, že jednoducho vyrežú do stredu dieru a nasadia na obrovskú V12 šasi minibusu, presne ako keď si obliekate tričko. Nie je to však také jednoduché.

Hnací hriadeľ bol nočnou morou, pretože je jedným z najkratších na svete.

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

Potom tu bol samotný motor. Alebo motory.

James používa už tretí, pretože dva odpálil na dynamometri.

Prešiel štyrmi nastaveniami odpruženia (začínajúc dvojitým trojuholníkovým zadným odpružením, ktoré trpelo strašným rozdielom v riadení pri preplňovaní), teraz sa uchýlil späť k listovým pružinám s krytom na všetkých kolesách. Je tiež na svojom druhom diferenciály, tentoraz LSD z Mustangu GT.

Dokonca ho nastriekal trikrát, teraz ide o štvorvrstvový Xirallic Pearl, ktorý bol šesťkrát drahší ako pôvodná farba Aventadoru. A stále s tým nie je spokojný.

Keď som prišiel, aby som si ho vyskúšal, interiér bol vrece mastných kostí.

Zatiaľ neexistuje, keďže sa práve čalúni.

Po dokončení bude mať čierno-červenú kožu so štyrmi pretekárskymi sedadlami a veľkou hrčou V12 ako opierkou na nohy.

A ako všetky veľké Grand Designy, aj tento projekt bol mnohokrát refinancovaný. Je to klasický prípad, keď ste už prešli príliš dlhú cestu na to, aby ste sa vzdali.

A tak ide ďalej.

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/600bhp-lamborghini-inspired-v12-minibus-taxi

A je to pekelná jazda taxíkom, to je isté.

S výkonom pôvodným 542 koní a 515 lb-ft pochádzajúcim z tejto veľkej 5,0-litrovej hromady predtým, ako sa dve turbá prebudia a rozhýbu párty autobus, vybuduje si výkon ako diesel a potom sa rozbehne.
Je to podivne použiteľné a veselé, keď sa rozbehne, pričom odpruženie ponúka viac pohodlia,
ako by sa vám pri tej nízkej svetlej výške mohlo zdať. A brzdí.

Čo je úľava, keďže má len štandardné brzdy.

Ale pre začiatok, ide o panelovú dodávku, ktoré sú skonštruované na trojtonové užitočné zaťaženie a toto váži oveľa menej, takže nie je potrebné ich vylepšovať.

Aj keď je toto šialené Quantum nočnou morou vášho bankového účtu, na svete potrebujeme
autá a projekty, ako je toto.

Sú hlúpo geniálne a nič iné ako zbytočné. Ale minibusový taxík s dvojitým turbom V12 s výkonom 600 koní inšpirovaný Lamborghini musí existovať.

A to len tak.

Na takéto veci musí existovať nová kategória Uber.

Pre tých, ktorí sa odvážiasnívať. Nemôžeme sa dočkať, až bude hotové. Ak sa to niekedy stane.

Zdroj: TopGear

advertisement